Köpinformation
Kunnig Support Kvalitet som övertygar Kända Varumärken
Ordertelefon: 0220-10100
Produkter

Information för dig som handlar av oss!

BESTÄLLNING:

Vi säljer inom Sverige, Norge och Finland. För leverans till andra länder så kontakta oss på info@twinbusch.se I samband med din beställning registrerar Expertenbolagen Nordic AB dina uppgifter i ett kundregister. Vi säljer aldrig dina uppgifter till tredje part eller nyttjar den för reklam utanför koncernen. En beställning är inte bindande förrän produkten/produkterna är skickade från vårt lager eller från någon av våra samarbetspartners lager.

Vi vill att du får en bra upplevelse av oss och blir 100% NÖJD med din vara, är du inte det så meddela oss så vi kan hjälpa till. För oss är det viktigt att produkterna fungerar på tillfredställande sätt, vår support samt Tyska supporten finns alltid till dit förfogande. support@twinbusch.se eller 0220-10100.

LEVERANS:

Leverans sker inom 48 timmar om inget annat står på de produkter du köper. I Lager kan vara att varan finns på lager i annan ort än vårt huvudkontor. Kontrollera med oss innan du reser för att hämta en vara, vi ersätter ej kunders resekostnader.

FRAKT:

Din fraktkostnad ser du i kassan. Vi förbehåller oss rätten att uppdatera fraktkostnader till udda orter eller orter med tillägg. Tidslossningar, kund begäran om adressförändring mm kostar pengar och vi debiterar dig som kund dessa kostnader i efterhand. Det är du som kund som ska se till att DHL kommer fram till dig, att rätt utrustning finns för avlastning mm. Har du frågor kring detta ring DHL 0771-345345 eller oss på 0220-10100 för fixerade priser. 

Alla lyftar, däckmaskiner och andra produkter på palla som skickas till privata adresser debiteras i efterhand med en kostnad om 195kr inkl moms för Home Delivery.

Vid fri frakt kampanj ingår frakt på Däckmaskiner, verktygsvagnar och fat upp till 800kr och Billyftar med upp till 1500kr inkl moms, överskjutande del debiteras i efterskott med faktura. Skulle din extrakostnad överstiga 30% av det fraktpris som ingår kontaktar vi dig innan leverans för godkännade.

Områden som alltid uppdateras är : Värmland, Norra Dalarna, Jämtland, Härjedalen, Västerbotten, Västernorrland, Norrbotten, Kronoberg och Kalmar. I snitt ökas fraktkostnaden på dessa områden med ca 750kr.

Vid frågor ring oss på 0220 10100

BETALNINGSMETODER:

Faktura Privatperson:

Faktura efter godkänd kreditupplysning. 10 Dagar netto. Ibland säljer vi fakturor innan du erhållit varan. Vi ger då 30 dagar på fakturan för att du skall hinna få varan 10 dagar innan den ska betalas.

Delbetalning:

Vi kan erbjuda delbetalning 12-36 månader med belopp upp till 100 000 sek inkl moms genom Wasa Kredit AB.

Faktura Aktiebolag:

Vi fakturerar med 10 dagar efter godkänd kredit. Vi förbehåller oss rätten att sälja fakturor samt neka fakturakredit utan utförligare förklaring.

Orderbetalning/Förbokning:

Orderbetalningsdokument skickas ut till dig som ska betalas innan leverans kan ske till dig. Vid förbokning är det viktigt att vi kan registrera din betalning senast 5 dagar efter din order för att du skall behålla din plats i förbokningskön. Vid sen inbetalning av förbokning så placeras du i den turordning som finns vid betalandets stund.

Leasing & Hyra:

Populära metoder att finansiera sina behov i verkstaden. Utökade garantier och fullt avdragsgiltigt i din deklaration. Tyvärr kan vi bara erbjuda hyra och leasing till registrerade företag. 

När du väljer Leasing så ska du vara medveten om att det är först när vi mottagit alla handlingar korrekt underskrivna och godkända av finansbolaget som vi anser att din order är lagd. Vi räknar altså avtalsdagen som orderdag.

ÅNGERRÄTT:

Du har som postorderkund ångerrätt i 30 dagar från inköpsdatumet. Om du inte är nöjd med varan skickar du tillbaka den och betalar fraktkostnaderna. Varan ska skickas tillbaka i sin originalförpackning i rengjort och oförändrat skick tillsammans med retursedeln och fakturan i original. Specialbeställningar, direktleverans från utlandslager eller metervaror återköps ej. Paketera varan väl. Tejpa inte på förpackningarna. Förstörd förpackning debiteras med 20 % av varans värde. Eventuella transportskador på returgods står du själv för. Återbetalning av varan sker inom 14 dagar fr.o.m. att säljaren mottagit och godkänt returvarans skick och funktion ( tar ca 4-10 dagar ). Kunden meddelas så fort vi mottagit varan och bedömt den/de. Delretur godkänns inte av produkter som är ingår i ett specialpris/paketpris/fastpris.

TRANSPORTSKADOR:

Om varan transportskadats så ska du meddela chauffören direkt vid lossning eller senast 5 dagar fr.o.m. mottagandet. Anmälan sker till transportbolaget som gör en skadeanmälan. Vår supportavdelning kontaktar dig så fort vi fått informationen från transportören. Vi står för frakten vid utbyte av skadad vara samt returfrakt på skadad vara. Vid felleverans står Expertenbolagen för de extra transportskador som uppstår. Det är du som ska se till att transportören skriver under skadan direkt på transportsedeln. Det är även viktigt att du kontrollerar godsets innehåll direkt, även om du planerar för att installera eller använda produkten senare. Du har endast 5 dagar på dig att rapportera fel, brister eller saknade delar i leverans för att kunna få ut nya av oss.

Vid dold skada ska du rapportera till fraktbolaget, först när du mottagit ett skadenummer från transportbolaget så kan vi hantera ärendet. Var alltid noggran, montera inte trasig vara om du inte klart och tydligt fått instruktioner om det från oss. Tyvärr styr vi inte över tiden som transportbolaget har på sig att hantera ett skadeärende, det brukar hjälpa om du som mottagare är påstridig mot transportbolaget. Det underlättar även om du noggrant har dokumenterat skadn, med foto och video. Ju mer information desto bättre!

GARANTI:

Vi lämnar 1-5 års garanti för fabrikations- eller materialfel från det ursprungliga köpdatumet. Spara alltid fakturan, det är din garantisedel ( det står på ditt kvitto vilken garantitid du har på den köpta varan ). Varan skall inte vara utsatt för onormal användning, misskött eller på annat sätt vara påverkad eller modifierad. Slitagedelar och förbrukningsvaror omfattas inte av garantin. Garantin gäller inte vid olyckshändelse efter att du fått varan eller om du underlåtit att följa service och underhållsanvisningar. Expertenbolagen förbehåller sig rätten att reparera eller byta ut en vara. Expertenbolagen skickar i första hand ut reservdelar för att kunden själv ska reparera varan. Vid felande hydraulikkolvar, pneumatiska kolvar eller däckmaskiner skall dessa skickas till oss för reparation. Skulle det visa sig vid reperation att felet beror på handhavadefel så debiteras transporterna.

Vid svårigheter kontakta alltid oss, egna ingräpp och förändringar av maskiner och lyftar förbrukar bara garantin och det kan i värsta fall ske olyckor. Kontakta oss så noterar vi om vi tillåter dig göra ingrepp på köpt vara, eller guidar dig till rätt inställningar.

FÖRLÄNGD GARANTI:

Du kan få garanti på billyftar och däckmaskiner upp till 5 år vid val av Leasing eller Hyra. Kontakta oss för mer information.

REKLAMATION:

Privatpersoner:

Vid eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer. Du har enligt konsumentköplagen 3år på dig att anmäla ett ursprungligt fel på varan. Du måste meddela felet inom skälig tid from att du upptäckte felet. Efter garantitiden är det du som skall kunna bevisa att felet funnits på varan från början.

Företag (AB, HB, EF, Stiftelser):

Vi följer Köplagen med undantag för stilleståndskostnader och inkomstbortfall som Expertenbolagen aldrig kan lastas för.

Vid försening, fel eller ej fungerande funktion:

Expertenbolagen åker eller skickar inte servicetekniker till kund för att reparera eller utföra service av felande produkt om inte Serviceavtal har skrivits för produkten vid köpet. Expertenbolagen står aldrig för några stilleståndskostnader eller inkomstförluster som härrör från fel, felleverans, försenad leverans, trasigt gods eller av någon annan anledning. Det är upp till köparen att ha tillräcklig framförhållning för att säkerställa att dennes verksamhet ej påverkas. 

Ersättning:

Expertenbolagen står aldrig för inkomstbortfall pga förseningar, brist i vara eller annan anledning till stillestånd. Det är mycket viktigt att du som kund är medveten om att Expertenbolagen ej kan belastas med kostnader som uppstår pga händelser som ligger utanför vår kontroll, förseningar i leveranser, slutförsäljning hos tillverkaren, ändring av produkt, prisförändringar mm.

Skulle du samma dag som vi gör en prisändrning beställa en vara till ett högre pris så ska du kontakta oss och meddela att vi ska justera priset på din order. Efter 2 dagar from att priset justerats ses tiden för ändring förverkad och det är beställningspriset som gäller, även om priset justeras uppåt. Du har alltid valet att avbeställa order med ett högre pris och beställa om, men det är då det nya beställningsdatumet som räknas i våra system och för transport.

Nya Produkter
Lilla Basic Däckpaketet
Lilla Basic Däckpaketet
19.980,00 kr 13.990,00 kr
Tvåpelarlyft Basic 4,2 ton
Tvåpelarlyft Basic 4,2 ton
15.990,00 kr 13.990,00 kr
Monteringspasta 5 kg Hofmann Vit 5 st Paket
Monteringspasta 5 kg Hofmann Vit 5 st Paket
1.750,00 kr 899,00 kr
Ventilnålsnyckel PV/LV/EM lång
Ventilnålsnyckel PV/LV/EM lång
45,00 kr
Ventilnålsnyckel PV/LV lång
Ventilnålsnyckel PV/LV lång
39,00 kr
Ventilnålsnyckel PV/LV
Ventilnålsnyckel PV/LV
19,00 kr
Ventilnålsnyckel böjbar LV/PV
Ventilnålsnyckel böjbar LV/PV
653,00 kr
No 1 Fabtec 52
No 1 Fabtec 52
1.793,00 kr 1.380,00 kr
Leather Protection Cream
Leather Protection Cream
870,00 kr 671,00 kr
Leather cleaner
Leather cleaner
353,00 kr 272,00 kr